Köpvillkor

Priser och avgifter
Vid beställning av varor gäller de priser som är angivna på webbplatsen. Priserna som gäller för er beställning är de som finns på hemsidan vid beställningstillfället. Vi förbehåller oss rätten att justera priserna på hemsidan beträffande yttre omständigheter som vi inte kan påverka, exempelvis skatte-, moms- eller avgiftshöjningar.
Vid beställning via Webbplatsen (”Beställning Online”) gäller de priser som finns angivna på Webbplatsen. Priserna är angivna inklusive moms och gäller vid avhämtning i Bålsta.

Leveranssätt
Du kan vid beställning även beställa leverans på en del varor. Tillkommande fraktkostnader för detta framgår då på webbplatsen eller i orderbekräftelsen du får från Bålsta Släpet AB. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel i kataloger och på webbplatsen.Om beställd vara inte hämtas ut har Bålsta Släpet AB rätt att debitera 250:- för kostnader i samband med orderhantering.

Betalsätt
Betalning av ditt köp sker på det sätt som du kommit överens om tillsammans med Bålsta Släpet AB vid beställningstillfället.

Avtalets ingående
Du kan beställa vara av Bålsta Släpet AB eller via webbplatsen. Om Bålsta Släpet AB inte kan fastställa din bostadsadress är beställningen inte giltig. I enskilda fall kan Bålsta Släpet AB neka en beställning. Avtalet mellan dig och Bålsta Släpet AB ingås i samma stund som Bålsta Släpet AB bekräftar din beställning. I samband med beställning online kan avtal ingås på svenska och ditt avtal (ordererkännande) lagras av Bålsta Släpet AB.

Ångerrätt
Vid Beställning Online har du som kund alltid 14 dagar ångerrätt från det att du mottagit varan enligt Distans- och Hemförsäljningsla­gen. För att du ska kunna utnyttja ångerrätten ska varan vara i väsentligen oförändrat skick, exempelvis kan du inte lasta grus på ett flaksläp och repa ner golvskivan . Om varan har förstörts eller förändrats på grund av någon omständighet som varit nödvändig för att undersöka den eller på grund av någon omständighet som inte kan hänföras till dig har du trots ovan rätt att utnyttja din ångerrätt. Ångerrätten gäller inte varor som du har specialbeställt eller anpassat efter just dina önskemål (2 kap 5 § Distans- och Hemförsälj­ningslagen).
Ångerrätten innebär att du har möjlighet att utan några förpliktelser från din sida, bortsett från transportkostnaderna, skicka tillbaka de varor du mottagit. Varorna ska skickas i oförändrat skick i originalförpackning på det sätt som beskrivs på Webbplatsen. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den är i oförändrat skick betalar vi tillbaka det belopp du betalat för de varor du skickat tillbaka inom 30 dagar. Eventuella kostnader för tilläggstjänster, så som hemleverans och montering, ersätts inte. Om du ångrar ditt köp står du för fraktkostnaden för att skicka tillbaka varorna till Bålsta Släpet AB. I de fall du inte själv kan ordna returen kontaktar du Bålsta Släpet AB på telefon 0171-468050 så hjälper vi dig. Tänk på att emballera varan väl, då du bär ansvaret för transporten till oss.
 
Öppet köp
Förutom den lagstadgade ångerfristen på 14 dagar, efter att du har tagit emot varan, erbjuder vi även dig som kund öppet köp i totalt 30 dagar från det att du har tagit emot varan. Öppet köp gäller våra lagerförda varor och standardvaror, dvs. släpfordon som vi inte har specialbeställt eller anpassat efter just dina önskemål. Öppet köp gäller inte reavaror, om inte annat har överenskommits vid köptillfället. För att få dina pengar tillbaka måste du ha kvittot kvar samt lämna tillbaka varan oanvänd och i originalförpackning. Du står själv för fraktkostnader.

Reklamationsrätt
Du som kund har alltid 3 års reklamationsrätt på alla våra varor. Reklamationsrätten täcker funktions-, material- och fabrikationsfel på de varor du har köpt hos oss. Reklamationen måste göras “inom skälig tid” efter det att du har upptäckt felet (normalt inom 2 månader enligt konsumentköplagen). Om fel i varan uppstår inom 2-månadersperioden åtgärdar vi felet i den mån det går. I annat fall får du en ny vara eller, om varan inte längre finns i sortiment, en likvärdig vara. Läs mer på www.konsumentverket.se. Vid reklamation av tillverkningsfel på reservdel tar föetaget i beaktande naturligt slitage enligt norm. 

Konsumentskydd
Vid tvist hänvisar vi till ARN (Allmänna reklamationsnämnden). Vi följer alltid ARN:s rekommendationer. Du kan givetvis även vända dig till domstol.

Leveranstider
Mindre släpfordon och tillbehör finns ofta i lager hos Bålsta Släpet AB så att du kan ta med dem hem direkt. Större släpfordon tillverkas ofta på beställning, du får dem vanligen inom 2 veckor. Specialbeställda släpfordon, får du normalt inom 4-8 veckor. Du får leveransbesked av Bålsta Släpet AB. Om en leverans inte kan ske på grund av att en vara inte finns på lager eller om den blir försenad av andra orsaker får du ett meddelande om detta från Bålsta Släpet AB.
Beställningar som görs i vecka 28-31 kommer inte att skickas ut förrän i vecka 32, innan varan skickas kommer kontakt att tas via mejl för att kontrollera att ni behöver er vara fortfarande, köpet kan ångras i samband med den kontakten utan kostnad.  
 
Genom godkännande av dessa villkor i samband med Beställning Online på webbplatsen, godkänner jag att jag tagit del av och förstått informationen ovan samt samtycker till Bålsta Släpet AB behandling av personuppgifter enligt denna punkt.
Bolagsinformation
Bålsta Släpet AB är registrerat med säte i Bålsta.
Org. nr: 556446-8683
Momsregistreringsnummer: SE556446-868301
Bålsta Släpet AB är avtalsslutande part vid Beställning Online. Detta framgår vid din beställning. När du gjort en beställning kommer du även att få en bekräftelse där bolagsinformationen för Bålsta Släpet AB framgår.
Webbplatsen följer svensk Marknadsföringslagstiftning.

Copyright © 2021 Bålsta Släpet AB - All rights reserved.